דרכון רומני אילו מסמכים דרושים לתרגום לקונסוליה הרומנית

דרכון רומני אילו מסמכים דרושים לתרגום לקונסוליה הרומנית

שירותי נוטריון בשפות: עברית, אנגלית, רומנית, רוסית, אוקראינית,צרפתית, ספרדית ועוד

כל שירותי נוטריון: אישור תרגומים, ייפוי כוח, אימות חתימה, תצהירים, הסכם ממון, צוואות ועוד

צרו איתי קשר בכל שאלה


    שיחת ייעוץ חינם!
    התקשרו עכשיו

    קצת על נוטריון אירנה פיין

    עו"ד אירנה פיין היא בעלת ניסיון רב של כ-30 שנים בעריכת דין וחמש עשרה שנים כנוטריונית. היא סיימה את לימודי התואר הראשון והשני במשפטים באוניברסיטה העברית. חברה בלשכת עורכי הדין החל משנת 1990. לאורך השנים הגיעה להישגים רבים הן בין כותלי בתי המשפט והן בעולם האקדמיה.

    אירנה פיין נוטריון מומחית לתרגום ב 7 שפות ומבצעת כל סוגי התרגומים במהירות ובדייקנות. יש לי ניסיון רב בעבודה ובדרישות השונות העולות ממוסדות שונים ובמדינות שונות. בין יתר תחומי ההתמחות שלה:

    • הכנת כל סוגי המסמכים עבור משרד הפנים הישראלי
    • הכנת המסמכים הנדרשים עבור שגרירות רומניה לקבלת דרכון או בקשת אזרחות
    • הכנת ייפוי כח להוצאת מסמכים ברוסיה
    • התמחות בתרגום פסקי דין לאנגלית
    • התמחות תרגום תעודות רשמיות כגון תעודות לידה, נישואין, פטירה לכל שבע השפות
    • תרגום מסמכי לימודים עבור מוסדות זרים
    • תרגום תעודות גמר לעברית להמשך לימודים בארץ
    • תרגום ואימות הסכמי ממון לפני הנישואין
    • אישור צוואות על פי הרשות, ללא צורך בעדים
    • שירותי אפוסטיל של משרד החוץ
    • שירותי אפוסטיל של משרד הדתות
    • שירות תצהירים משפטיים בשפה הנדרשת
    אירנה פיין
    עורכת דין ונוטריון

    דרכון רומני

    תוכן עניינים

    ישראלים רבים זכאים לקבל דרכון רומני, חלקם אף אינם מודעים לכך. על פי החוק הרומני, אזרחי רומניה וצאצאיהם, גם כאלו אשר אזרחותם נשללה או אבדה במהלך השנים זכאים לקבל אזרחות רומנית ודרכון רומני. התהליך אינו פשוט ודורש ליווי צמוד של אנשי מקצוע דוברי רומנית, אם עדיפות לנוטריון ברומנית אשר יוכל לא רק לייעץ בדבר המסמכים הנדרשים אלא גם לעזור בתרגום המסמכים, החתמתם בחותמת אפוסטיל והכנתם עבור השגרירות הרומנית.

    1. אילו מסמכים אתה צריך לבקשת דרכון רומני?

    בעת הגשת בקשה לדרכון רומני, תצטרך לאסוף מספר מסמכים חיוניים כדי להשלים את תהליך הבקשה בהצלחה. מסמכים אלה כוללים הוכחת זהות, הוכחת אזרחות רומנית והוכחת מגורים.

    הוכחת זהות דורשת בדרך כלל תעודת זהות לאומית תקפה או דרכון שפג תוקפו. אם אינך יכול לספק את המסמכים הללו, ייתכן שיתקבלו אפשרויות חלופיות כגון תעודת לידה או רישיון נהיגה. חשוב לוודא שמסמכי הזהות שלך עדכניים ובמצב טוב כדי למנוע עיכובים בתהליך הבקשה.

    הוכחת אזרחות רומנית היא מסמך מפתח נוסף הנדרש לבקשת דרכון. ניתן להוכיח זאת באמצעות תעודת לידה רומנית, תעודת אזרחות רומנית או תעודת זהות רומנית תקפה. אם אתה אזרח אזרח, תצטרך לספק את תעודת ההתאזרחות שלך כהוכחה לאזרחות.

    2. הבנת הפרטים של כל מסמך

    בכל הנוגע להכנת המסמכים הדרושים לבקשת דרכון רומני, תשומת לב לפרטים היא מעל הכל. לכל מסמך דרישות ספציפיות שיש לעמוד בהן כדי להבטיח את תוקפו וקבלתו על ידי הרשויות. לדוגמה, הוכחת זהות חייבת להציג בבירור את שמך המלא, תאריך הלידה והתמונה שלך. כל אי התאמות או מידע חסר עלולים להוביל לעיכובים או לדחיית הבקשה שלך. באופן דומה, הוכחת אזרחות רומנית חייבת להיות אותנטית ולהונפק על ידי הסוכנות הממשלתית המתאימה כדי להיחשב תקינה. אי מתן התיעוד הנכון עלול לגרום לדחיית בקשת הדרכון שלך, לחייב הגשה מחדש ועיכובים נוספים. חשוב לבדוק היטב את הדרישות לכל מסמך ולבדוק שוב שכל המידע מדויק ועדכני. בנוסף, שים לב לכל דרישות נוספות ספציפיות לנסיבות האישיות שלך, כגון שינויי שם או סטטוס אזרחות כפולה. על ידי הבנת הפרטים של כל מסמך והכנתם באופן קפדני בהתאם להנחיות, תוכל להגדיל את הסבירות להצלחת הגשת בקשה לדרכון רומני.

    3. איך להשיג את המסמכים הדרושים? האם יש דרך פשוטה יותר?

    השגת המסמכים הדרושים לבקשת דרכון רומני עשויה לעיתים להיות תהליך ארוך ומורכב. דרך אחת לפשט את המשימה היא להתחיל באיסוף כל המסמכים הנדרשים זמן רב לפני הגשת הבקשה. התחל ביצירת קשר עם הרשויות המתאימות, כגון משרד הרישום האזרחי או משרד הנפקת הדרכונים, כדי להבין את הדרישות הספציפיות לכל מסמך. גישה פרואקטיבית זו יכולה לעזור לך להימנע מכל ערפול של הרגע האחרון ולהבטיח שיש לך מספיק זמן להשיג מסמכים חסרים או פג תוקף.

    שקול להשתמש במשאבים מקוונים ובאתרי ממשלה רשמיים כדי לגשת למידע המעודכן ביותר לגבי המסמכים הנדרשים לבקשת דרכון רומני. פלטפורמות אלה מספקות לעתים קרובות הדרכה מפורטת על הניירת הדרושה, כמו גם טפסים ותבניות להורדה כדי להקל על תהליך הגשת הבקשה. בנוסף, סוכנויות ממשלתיות מסוימות עשויות להציע שירותים מקוונים עבור בקשות מסמכים, המאפשרים לך להגיש בקשות ולקבל מסמכים באופן אלקטרוני, ולחסוך לך זמן ומאמץ.

    4. מאילו טעויות נפוצות יש להימנע במהלך בקשת הדרכון הרומני?

    בעת הגשת בקשה לדרכון רומני, חיוני להיות מודע לטעויות נפוצות שעלולות לעכב או לסכן את תהליך הבקשה. אחת השגיאות הנפוצות שיש להימנע ממנה היא הגשת מידע לא מלא או לא מדויק בטופס הבקשה. ודא שכל הפרטים שסופקו, כגון מידע אישי, כתובות ומספרי יצירת קשר, מדויקים ועדכניים. כל סתירה או מידע חסר עלולים להוביל לעיכובים או לדחיית הבקשה.

    טעות נוספת שיש להתרחק ממנה היא אי מתן המסמכים התומכים הדרושים במתכונת הנדרשת. הקפידו לעיין בקפידה ברשימת המסמכים הנדרשים ולוודא שכל אחד מהם עומד בקריטריונים שצוינו. לדוגמא, יש לוודא כי כל צילום צילום ברור וקריא, וכי כל המסמכים עדכניים ותקפים. אי מתן המסמכים התומכים הנכונים עלול לגרום לדחיית בקשתך.

    בנוסף, חשוב להקפיד על ההנחיות המפורטות לגבי דרישות תצלום פספורט. טעויות נפוצות בתחום זה כוללות שימוש בתמונות מיושנות, תמונות עם מידות או רקע לא נכונים או תמונות שאינן עומדות בקריטריונים להבעת פנים ולמיקום. כדי להימנע מהמלכודות הללו, קרא בעיון ופעל לפי ההנחיות שסופקו על ידי משרד הנפקת הדרכונים כדי להבטיח שתמונת הדרכון שלך עומדת בסטנדרטים הדרושים.

    קבלת דרכון רומני דורשת הבנה מעמיקה של התהליך והמסמכים הדרושים. מדריך זה מפשט את התהליך, ומספק גישה שלב אחר שלב. זכרו, להיות מוכנים ומאורגנים יכולים להפוך את התהליך לפחות מרתיע ויעיל יותר. בהצלחה עם הבקשה שלך!

    מה היתרונות בקבלת דרכון רומני?

    כיוון שרומניה היא חלק מהאיחוד האירופאי, דרכון רומני הוא שווה ערך לדרכון אירופאי ומקנה את כל הזכויות שדרכונים אירופאים אחרים מקנים. במה דברים אמורים? ברב הדברים החשובים: מגורים, עבודה, לימודים, טיולים ועוד.

    בואו נתחיל מנושא המגורים. בעלי דרכון רומני יכולים לגור בכל מדינות האיחוד האירופאי – ללא מגבלה של זמן. כאשר יוקר המחייה והדיור בישראל מרקיע שחקים, יש לנקודה הזו תוקף מיוחד. עלות המגורים באירופה זולה לאין שיעור מזו שבארץ, הן כאשר מדובר ברכישת דירה והן כאשר מדובר בהשכרת דירה. כיוון שמדובר לא רק בדרכון אירופאי אלא רומני בפרט, השגת דרכון רומני היא למעשה האפשרות היחידה המאפשרת רכישה קרקע מקומית ברומניה, בין אם מדובר להשקעה או למטרה אחרת.

    לא רק נושא המגורים קורץ בהוצאת דרכון רומני. גם נושא העבודה: ראשית, עצם החזקת דרכון אירופאי מאפשרת קבלה לעבודה בכל מדינות האיחוד האירופאי. נושא זה חשוב גם אם הכוונה היא להגר לאחת ממינות אירופה אבל גם אם מדובר למעבר מגורים לתקופה קצרה בהרבה לצורך לימודים, לדוגמה. בזמן הלימודים בכל אחת ממדינות האיחוד האירופאי המשותף, ניתן לעבוד במקביל במידה ובלומד מחזיק בידיו דרכון רומני בתוקף. גם כאשר מדובר במדינות שאינן חלק מהאיחוד האירופאי יש יתרון בהחזקת דרכון שכזה בנושא קבלת אישורי עבודה. ישנן מדינות רבות אשר מקשות על קבלת אישורים כאלו לבעלי דרכון ישראלי אך מקלות באישור למחזיקי דרכון אירופאי, לדוגמה ארה"ב או מדינות המזרח הרחוק.  אפשרויות ההתפתחות המקצועית באירופה גדולות ומגוונות בהרבה מאלו הקיימות בארץ. ישנם מקצועות דוגמת אומנות אשר להתכלכל מהן בארץ היא משימה בלתי אפשרית.

    גם לאלו החושבים להמשיך ולהתגורר בארץ ורק להקים עסקים במדינות האירופאיות – באמצעות דרכון אירופאי הדבר יתאפשר ואף יאפשר לכם במקרים רבים לקבל סיוע מדינה עבור הקמה ופיתוח עסקים מקומיים במדינות האיחוד. פתיחת חשבונות בבנקים בינלאומיים גם היא אפשרית וקלה יותר.

    כאשר מדובר על לימודים, היתרונות באחזקת דרכון רומני-אירופאי הן ברורות: אזרחות אירופאית מאפשרת קבלה ללימודים במוסדות להשכלה גבוהה בעלות מופחתת. ישנם מוסדות בהם הלימודים הם ללא עלות כלל. כסטודנטים בעלי אזרחות אירופאית,  מגורים במעונות הסטודנטים עשויים להיות בחינם ואפילו נסיעה בתחבורה ציבורית תהיה ללא עלות.

    אפילו טיולים בעולם הופכים להיות פשוטים יותר: אפשר להגיע למקומות אליהם לא ניתן להגיע עם דרכון ישראלי, ולמקומות רבים אחרים הצורך בהוצאת דרכון מתבטל, למשל ארה"ב.

    בתקופת הקורונה, רק בעלי דרכון אירופאי יכולים להתנייד בין מדינות אירופה, לכל צורך שהוא, ובכלל זה צרכים רפואיים. הוצאת דרכון אירופאי מקנה שקט נפשי – לכם ולמשפחה – לדעת שיש עוד אפשרויות.

    הליך קבלת הדרכון הרומני

    על מנת לקבל דרכון רומני יש צורך בכמה שלבים ורצוי להעזר בנוטריון רומני. בכל אחד מהשלבים ידיעת השפה הרומנית היא חיונית או עוזרת מאד. ככלל, ישנם חמישה שלבים עיקריים בתהליך שלוקח בין שנה לשנתיים לסיימו. ייתכנו עוד שלבים בדרך, במיוחד במידה ולא נעזרים באיש מקצוע המכיר את החוקה הרומנית על בוריה. כל שגיאה או טעות בהגשת המסמכים עלול לגרור התארכות של התהליך ואף קבלת סירוב לקבלת האזרחות. השלבים הם:

    • בדיקת זכאות לקבלת אזרחות
    • איסוף מסמכים בארץ ותרגומם בתרגום נוטריוני לרומנית, כולל החתמה של המסמכים בחותמת אפוסטיל.
    • חתימה על טופס ייפוי כח נוטריוני לאיתור מסמכים מזכים ברומניה. בשלב זה עורכי דין רומנים מקומיים יפעלו למען השגת מסמכים רלוונטיים המוכיחים את זיקתכם לרומניה ואת זכאותכם לקבלת אזרחות רומנית
    • מילוי טופס בקשה לקבלת אזרחות רומנית בשגרירות רומניה בישראל והפקדת תיק המסמכים
    • לאחר בדיקה ראשונית של התיק וקבלת אישור הגשת בקשה (התהליך לוקח כשנה) יש להגיע אל השגרירות הרומנית, בליווי מתורגמן על מנת להגיש את תיק המסמכים המלא – לאחר תרגום נוטריוני וחתימה בחותמת אפוסטיל של כל מסמך רלוונטי שלא הוצע ברומניה.
    • הגעה נוספת לשגרירות רומניה בישראל לצורך השבעה (ברומנית) ובחינה בסיסית בשפה הרומנית
    • בשלב הזה יש לכם אזרחות רומנית – אבל עדיין אין דרכון רומני. על מנת לקבל דרכון רומני יש להנפיק תעודת לידה ונישואין רומניות.
    • כדי לקבל דרכון רומני יש להגיע עם תיק מסמכים מסודר לשגרירות רומניה, בליווי מתורגמן. תיק המסמכים צריך להכיל: תעודת אזרחות על שמכם, תעודת לידה בתבנית רומנית עם מספר זהות רומני, תעודת נישואים בתבנית רומנית עם מספר זהות רומני, טופס בקשה לאחר מילויו.

    סוגי המסמכים הנדרשים לקבלת אזרחות רומנית

    כדי לקבל אזרחות רומנית יש תחילה לברר את הזכאות לקבלת האזרחות. אם האדם עצמו, הוריו או סביו וסבתותיו הם אזרחים רומניים, אפילו אם מדובר באזרחים רומנים "רדומים" כיוון שעלו ארצה וכבר אינם רשומים במאגר האזרחים – יש לעורר את האזרחות ותהליך קבלת האזרחות במקרים אלו הוא פשוט באופן יחסי. מצב אחר, סבוך יותר, הוא מצב בוא אזרחותו הרומנית של ההורה או הסב או הסבתא נשללה – אך גם היא אפשרית.

    כדי להגיש בקשה לאזרחות, יש צורך בכמה סוגי מסמכים: מסמכים שמוכיחים את הזכאות לאזרחות, למשל תעודת לידה מרומניה, בוקובינה (אוקראינה) או בסרביה (מולדובה), מסמכים שמוכיחים את הקשר לבעל האזרחות – למשל תעודת אימוץ, תעודות לידה וכדומה, מסמכים פרוצדורליים דוגמת תעודת יושר מהמשטרה (יש לשים לב שהמסמך בתוקף – עד חצי שנה) וטפסי הבקשה.

    את כל המסמכים יש לתקף בחותמת אפוסטיל, לתרגם אצל נוטריון רומני  ולאשר את התרגום הנוטריוני בחותמת אפוסטיל של משרד המשפטים. בין יתר המסמכים הנדרשים:

    • צילום דרכון ישראלי בתוקף
    • תעודת לידה מקורית
    • תמצית רישום ממשרד הפנים הכוללת פרטים מלאים על בן הזוג וילדים (במידה ויש)
    • תעודת יושר תקפה ממשטרת ישראל – התוקף הוא לשנה
    • תעודת נישואין מקורית
    • תעודת לידה מקורית של בן/בת הזוג
    • דרכון בתוקף של בן/בת הזוג
    • במקרה הצורך יש להציג תעודת יושר מאת משטרת רומניה התוקף הוא לחצי שנה
    • הצהרה של מגיש הבקשה אם הוגשה על ידו בקשה דומה בעבר או לא
    • הצהרה משפטית מאומתת על ידי נוטריון בתבנית קבועה של מגיש הבקשה לפיה לא היה מעורב בעבר ואיננו מעורב היום בפעילות או מעשה כלשהו הנוגד את החוק והביטחון הלאומי של רומניה
    • הצהרה משפטית מאומתת על ידי נוטריון בתבנית קבועה אודות כוונות מגיש הבקשה להיוותר במקום מגוריו הנוכחי או להעתיק את מקום מגוריו לרומניה
    • פרטים אישיים אודות המבקש (בתבנית קבועה מאומת על ידי נוטריון)
    • מסמכים המוכיחים את זיקת מגיש הבקשה לרומניה:
      • תעודת לידה רומנית ו/או אישור לידה רומני של האדם בגינו אתם זכאים לאזרחות רומנית.
      • תעודת סטאטוס ממשרד הפנים ברומניה של האדם בגינו אתם זכאים לאזרחות רומנית.
      • במידה ומדובר בבקשה להשבת אזרחות שנשללה – יש לצרף:
        • תצהיר הכולל את התאריך בו נשללה האזרחות.
        • מסמך מהרשויות ברומניה המאשרות את שלילת האזרחות.
        • מסמכים המוכיחים כי בעת שלילת האזרחות, האדם עדיין היה ברומניה.
      • במידה והאדם בגינו מוגשת הבקשה נפטר יש לצרף תעודת פטירה מקורית
    Scroll to top

    תפריט נגישות

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400