הוצאת דרכון רומני לילדים נוטריונית אירנה פיין מסבירה

הוצאת דרכון רומני לילדים נוטריונית אירנה פיין מסבירה

שירותי נוטריון בשפות: עברית, אנגלית, רומנית, רוסית, אוקראינית,צרפתית, ספרדית ועוד

כל שירותי נוטריון: אישור תרגומים, ייפוי כוח, אימות חתימה, תצהירים, הסכם ממון, צוואות ועוד

צרו איתי קשר בכל שאלה


    שיחת ייעוץ חינם!
    התקשרו עכשיו

    קצת על נוטריון אירנה פיין

    עו"ד אירנה פיין היא בעלת ניסיון רב של כ-30 שנים בעריכת דין וחמש עשרה שנים כנוטריונית. היא סיימה את לימודי התואר הראשון והשני במשפטים באוניברסיטה העברית. חברה בלשכת עורכי הדין החל משנת 1990. לאורך השנים הגיעה להישגים רבים הן בין כותלי בתי המשפט והן בעולם האקדמיה.

    אירנה פיין נוטריון מומחית לתרגום ב 7 שפות ומבצעת כל סוגי התרגומים במהירות ובדייקנות. יש לי ניסיון רב בעבודה ובדרישות השונות העולות ממוסדות שונים ובמדינות שונות. בין יתר תחומי ההתמחות שלה:

    • הכנת כל סוגי המסמכים עבור משרד הפנים הישראלי
    • הכנת המסמכים הנדרשים עבור שגרירות רומניה לקבלת דרכון או בקשת אזרחות
    • הכנת ייפוי כח להוצאת מסמכים ברוסיה
    • התמחות בתרגום פסקי דין לאנגלית
    • התמחות תרגום תעודות רשמיות כגון תעודות לידה, נישואין, פטירה לכל שבע השפות
    • תרגום מסמכי לימודים עבור מוסדות זרים
    • תרגום תעודות גמר לעברית להמשך לימודים בארץ
    • תרגום ואימות הסכמי ממון לפני הנישואין
    • אישור צוואות על פי הרשות, ללא צורך בעדים
    • שירותי אפוסטיל של משרד החוץ
    • שירותי אפוסטיל של משרד הדתות
    • שירות תצהירים משפטיים בשפה הנדרשת
    אירנה פיין
    עורכת דין ונוטריון

    הוצאת דרכון רומני לילדים

    תוכן עניינים

    הוצאת דרכון רומני שקולה להוצאת דרכון אירופאי. החוק הרומני קובע כי לכל מי שנולד ברומניה יש את הזכות לבקש דרכון רומני, אבל לא רק לאדם עצמו אלא גם לילדיו ולנכדיו. כיוון שגבולות המדינות השתנו מאד בשנים האחרונות, בהתאם לחוק הרומני לא רק מי שנולד בגבולותיה של רומניה כפי שהם מוגדרים היום נחשב רומני אלא גם אנשים אשר נולדו באזורים אחרים שהיום מהווים חלק ממדינות אחרות ובפרט מולדובה ואוקראינה אבל בזמן שבו נולדו האזור שבו נולדו היה שייך לרומניה.

    מדריך זה מספק מידע מקיף כיצד להשיג דרכון רומני לילדים. זה מכסה את המסמכים הדרושים, תהליך הבקשה, קריטריוני הזכאות והיתרונות של דרכון רומני. בין אם אתה אזרח רומני המתגורר בחו"ל או זר עם שורשים רומניים, מדריך זה יציע תובנות חשובות לגבי קבלת דרכון רומני בהצלחה לילדך.

    1. 'אתה יודע? – קריטריונים לזכאות לקבלת דרכון רומני לילדים'

    כדי לקבל דרכון רומני לילדים, יש לעמוד בקריטריונים מסוימים לזכאות. ראשית, על הילד להיות אזרח רומני ממוצא או מלידה. המשמעות היא שלפחות אחד מהוריו של הילד חייב להיות אזרח רומני כדי שהילד יהיה זכאי לקבל דרכון רומני. בנוסף, לידת הילד חייבת להיות רשומה ברשויות רומניה כדי לקבוע את מעמד האזרחות שלו. הוכחת הורות ואזרחות תידרש במהלך תהליך הבקשה.

    מלבד רישום הורות ולידה, על הילד לעמוד גם בדרישות הגיל כדי לזכות בדרכון רומני. בדרך כלל, קטינים מתחת לגיל 18 זכאים להגיש בקשה לדרכון רומני. עם זאת, כללים ספציפיים עשויים לחול על ילדים שנולדו מחוץ לרומניה או בנסיבות מיוחדות. חיוני להתייעץ עם השגרירות או הקונסוליה של רומניה לקריטריונים מדויקים של זכאות הקשורים לגיל וכל דרישה נוספת שעשויה להיות רלוונטית.

    יתר על כן, לילדים המבקשים דרכון רומני אסור להחזיק באזרחות כפולה בעת הגשת הבקשה. החוק הרומני אינו מכיר באזרחות כפולה לאזרחים רומנים ממוצא. לכן, אם הילד מחזיק באזרחות ממדינה אחרת, הוא עשוי להידרש לוותר עליה לפני קבלת דרכון רומני. תהליך זה עשוי להשתנות במורכבות ובמשך, ולכן רצוי להתחיל מוקדם כדי למנוע עיכובים בקבלת הדרכון הרומני עבור הילד.

    2. 'מסמכים נחוצים: יותר מסתם ניירת'

    בעת הגשת בקשה לדרכון רומני לילדים, איסוף המסמכים הדרושים הוא שלב קריטי בתהליך. מסמכים אלו משמשים כהוכחה לזהות הילד, אזרחותו וזכאותו לדרכון רומני. להלן המסמכים העיקריים שיידרשו:

    • 1. **תעודת לידה**:
      תעודת הלידה המקורית של הילד חיונית לביסוס זהותו והורותו. יש להנפיק אותו על ידי הרשויות הרלוונטיות במדינה בה נולד הילד ויש לתרגם אותו לרומנית אם הוא בשפה אחרת. תעודת הלידה תשמש לאימות גיל הילד וסטטוס אזרחותו.

    • 2. **מסמכי זיהוי של הורים**:
      יחד עם תעודת הלידה של הילד, יהיה צורך במסמכי זיהוי של ההורים, כגון דרכונים או תעודות זהות לאומיות. מסמכים אלו נחוצים כדי להוכיח את הקשר של הילד להורה האזרח הרומני וכדי לבסס את הקשר המשפחתי הנדרש לבקשת הדרכון.

    • 3. **הוכחת אזרחות רומנית**:
      אם הילד תובע אזרחות רומנית ממוצא, יידרשו מסמכים נוספים המעידים על אזרחות רומנית של ההורה. זה יכול לכלול את הדרכון הרומני של ההורה, תעודת זהות לאומית או תעודת אזרחות רומנית. למסמכים אלו יש חשיבות מכרעת בהוכחת זכאותו של הילד לאזרחות רומנית ובהמשך גם לדרכון רומני.


    3. 'הנתיב לאזרחות: ניווט בתהליך הבקשה'

    ניווט בתהליך הגשת הבקשה לקבלת דרכון רומני לילדים עשוי להיראות מרתיע, אך עם הדרכה והבנה נכונה, זה יכול להיות תהליך שניתן לניהול. הצעד הראשון הוא לקבוע את זכאותו של הילד לאזרחות רומנית, אשר עשויה להתבסס על גורמים כגון מוצא, לידה בשטח רומניה או נסיבות ספציפיות אחרות. לאחר קביעת הזכאות, השלב הבא הוא לאסוף את כל המסמכים הדרושים, כפי שתואר בסעיף הקודם, כדי לתמוך בבקשה.

    הגשת הבקשה לקבלת דרכון רומני לילד כרוכה בדרך כלל במילוי הטפסים הנדרשים ומתן המסמכים התומכים לרשויות הרלוונטיות. ניתן לעשות זאת באופן אישי בקונסוליה או בשגרירות רומנית, או באמצעות נציג ייעודי אם פונים מחו"ל. חשוב לוודא שכל הטפסים ממולאים בצורה מדויקת וכל המסמכים הנדרשים כלולים כדי למנוע עיכובים או סיבוכים בתהליך הבקשה.

    4. 'למה לטרוח? – היתרונות של החזקת דרכון רומני'

    החזקת דרכון רומני מציעה אינספור יתרונות לילדים, פותחת דלתות למגוון הזדמנויות והטבות. יתרון מרכזי אחד הוא חופש התנועה בתוך האיחוד האירופי, המאפשר לילדים לנסוע, ללמוד, לעבוד או לחיות בכל מדינה חברה באיחוד האירופי ללא צורך באשרות או היתרי שהייה. זה יכול להיות מועיל במיוחד עבור סטודנטים המעוניינים ללמוד השכלה גבוהה או אנשים המחפשים הזדמנויות תעסוקה בחו"ל.

    בנוסף, דרכון רומני מספק גישה להגנה קונסולרית ולסיוע משגרירויות וקונסוליות רומניות ברחבי העולם במקרה של מצבי חירום או נסיבות בלתי צפויות במהלך הנסיעה. זה יכול להציע שקט נפשי הן לילדים והן להוריהם, בידיעה שיש להם מערכת תמיכה במקום בו הם נמצאים. יתרה מכך, החזקת דרכון רומני מעניקה לילדים זכות הצבעה והשתתפות בבחירות ברומניה, ומאפשרת להם להשפיע על התהליכים הדמוקרטיים של המדינה ולעצב את עתידה.

    קבלת דרכון רומני לילדכם פותחת דלת להזדמנויות רבות כולל גישה בלתי מוגבלת למספר מדינות, חינוך איכותי ושירותי בריאות. התהליך עשוי להיראות מרתיע, אך עם הכנה נכונה והבנה של הדרישות, זהו הליך פשוט. זכרו שמצבו של כל ילד הוא ייחודי, לכן הקפידו להתייעץ עם הרשויות המתאימות אם יש לכם ספקות או שאלות.

    מה היתרונות בהוצאת דרכון רומני לילדים?

    רומניה מהווה חלק מהאיחוד האירופאי כך שדרכון רומני שקול לדרכון אירופאי. לדרכון אירופאי יש יתרונות רבים: הוא מאפשר מגורים, לימודים ועבודה באירופה בתחומי מדינות האיחוד האירופי ללא הגבלה, הוא מאפשר הגעה ללא ויזה למדינות רבות אשר דורשות מאזרחים ישראלים להוציא ויזה, דוגמה ארה"ב ואפילו מקל בקבלת אישורי עבודה במדינות דוגמת ארה"ב והמזרח הרחוק. ישנן מדינות אשר ללא דרכון אירופאי, ישראלים אינם יכולים להגיע אליהם כלל.

    מלבד כל אלו, לימודים באירופה נוחים במיוחד לבעלי דרכון אירופאי. מדינות רבות מסבסדות לימודים עבור אזרחי האיחוד האירופאי ולעתים אף מממנות מלגות לימודים ומחייה אשר הופכות את הלימודים בהן לפשוטים בהרבה עבור ישראלים המעוניינים בכך. גם אם לילד רומניה אין עניין בחזרה לאירופה, או בלימודים, ייתכן מאד שלילדיו ולנכדיו יהיה והאפשרות של קבלת דרכון רומני ע"י נוטריון תפתח בפניהם את הדלתות לעשות זאת.

    מעבר לכל אלו מדובר בשקט נפשי. מדינת ישראל אינה מקום שקל תמיד לחיות בו. התפתחויות פוליטיות וביטחוניות מאיימות לפרקים על השקט הנפשי ומעלות את רמות הלחץ הנפשי של המתגוררים כאן במדינה. דרכון אירופאי שקול לשקט נפשי, ידיעה כי לילדים ולנכדים יש אפשרויות נוספת למגורים וחיים אם כלו כל הקיצים והדברים מגיעים לידי כך.

    דרכון רומני מתחיל בהוצאת אזרחות רומנית

    על מנת לקבל דרכון רומני יש צורך בקבלת אזרחות רומנית. לרב, רצוי להתחיל בתהליך, שעשוי להיות ממושך, עם האדם אשר נולד ברומניה. ניתן ליישם את התהליך גם עבור אנשים שנפטרו. כאשר מבססים אזרחות של אותו אדם אשר נולד ברומניה, קבלת האזרחות והדרכון עבור ילדיו, ילדותיו, נכדיו ונכדותיו הוא הליך יחסית פשוט יותר.

    על מנת לקבל אזרחות רומנית יש לבדוק ראשית את הזכאות לכך. ישנם חוקים רומנים מורכבים הקובעים מי זכאי ומי אינו זכאי לקבל אזרחות רומנית בהתאם לשנת הלידה, מקום הלידה והשאלה האם האזרחות "רדומה" – כלומר אזרחות קיימת שרק לא ממומשת שנים רבות או אזרחות שנשללה בשלב כלשהו. גם אם מדובר באדם שאזרחותו נשללה ממנו, ייתכן ועדיין הוא זכאי לקבל אזרחות רק שהתהליך אותו יצטרך לעבור הוא ארוך ומסובך יותר, וכולל, לדוגמה מבחן ברומנית בסיסית כמו גם שבועת נאמנות.

    השלב השני בתהליך הוא איתור מסמכים רבים ככל האפשר. מטרת המסמכים היא להוכיח את הזיקה והקשר של האדם אל רומניה: תעודת לידה, מסמכי רישום מקומיים המוכיחים על לידת אותו האדם במקום שבו הוא טוען שהוא נולד, מסמכים המעידים על הקשר בין מבקש הבקשה לאדם שנולד ברומניה (למשל תעודות לידה או אימוץ, תעודות נישואין וכדומה). חלק מהתעודות מקורן יהיה בארץ או בארץ שאינה דוברת רומנית. את התעודות האלו יש לתרגם בתרגום נוטריוני לרומנית ולהחתים בחותמת אפוסטיל לפני שניתן יהיה להגיש את הבקשה לקבלת אזרחות מהשגרירות הרומנית. חלק אחר של התעודות ניתן למצוא ברומניה ברומנית – אך לרב כדאי להעסיק עורכי דין מקומיים המתמחים בכך על מנת שיאתרו את התעודות המתאימות עבור המבקשים.

    בנוסף, יש למלא טופס בקשה מורכב ברומנית. חלק ניכר מהילדים והנכדים אינם דוברי רומנית אך מילוי הטפסים וההתנהלות מול פקידי השגרירות הרומנית בישראל היא כולה ברומנית לכן בכל מפגש כזה יש להצטייד ולהגיע עם מתורגמן.

    המשך תהליך הוצאת דרכון רומני

    גם לאחר מילוי הבקשה, איתור המסמכים הנדרשים ותרגומם בתרגום נוטריוני לרומנית, החתמת המסמכים והתרגומים בחותמת אפוסטיל והגשת תיק הבקשה באופן מסודר ובליווי מתורגמן התהליך נמצא רק בחצי הדרך. אפילו לאחר אישור בקשת האזרחות התהליך לא הושלם עד שלא מוציאים תעודת לידה ונישואין ברומנית ומוציאים דרכון.

    כל התנהלות כזו מלווה במילוי טפסים מורכבים אשר כל טעות במילויים יכולה לגרור סירוב אוטומטי מצד הרשויות הרומניות. גם טעויות כגון שמות המופיעים באופן שונה בין מסמכים שונים, או חוסר תאימות בתאריכים, לדוגמה, יכולים לגרור סירוב אוטומטי לקבלת אזרחות או דרכון. רצוי ולמעשה הכרחי להשתמש בשירות ליווי של אדם המכיר את החוק הרומני על בוריו, דובר רומנית ומכיר את ההתנהלות והנהלים הנלווים לתהליך קבלת אזרחות ודרכון רומניים על מנת לא ל"זכות" בסירוב או עיכובים מיותרים בתהליך שגם ללא עיכובים אינו קצר ויכול להימשך כשנה ואף יותר.

    ייפוי כח נוטריוני כחלק מתהליך הוצאת דרכון רומני

    ליווי צמוד של נוטריון דובר רומנית נדרש לא רק על מנת לתרגם בתרגום נוטריוני את כל המסמכים אשר מקורם אינו ברומניה עבור תיק הבקשה לקבלת אזרחות או דרכון רומניים, אלא גם על מנת לחתום על ייפוי כח נוטריוני עבור אנשי המקצוע ברומניה אשר יעסקו באיתור המסמכים הנדרשים לצורך קבלת האזרחות הרומנית. רק אדם מקומי המכיר היטב את הדרכים לאיתור מסמכים אבודים יוכל לאתר את המסמכים הנדרשים על מנת להוכיח את הקשר לרומניה. רבים מאלו שהגיעו לארץ כילידי רומניה בשנות המדינה הראשונות, לדוגמה, הגיעו לאחר מלחמת העולם השנייה כאשר כחלק מדרכם להשאר בחיים היה עליהם, בכוונה או שלא בכוונה, לאבד את המסמכים המקוריים על מנת שזהותם לא תהיה גלויה.

    Scroll to top

    תפריט נגישות

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400