ייפוי כוח נוטריוני רומני להוצאת מסמכים ברומניה ולרכישת דירה להשקעה

ייפוי כוח נוטריוני רומני להוצאת מסמכים ברומניה ולרכישת דירה להשקעה

שירותי נוטריון בשפות: עברית, אנגלית, רומנית, רוסית, אוקראינית,צרפתית, ספרדית ועוד

כל שירותי נוטריון: אישור תרגומים, ייפוי כוח, אימות חתימה, תצהירים, הסכם ממון, צוואות ועוד

צרו איתי קשר בכל שאלה


    שיחת ייעוץ חינם!
    התקשרו עכשיו

    קצת על נוטריון אירנה פיין

    עו"ד אירנה פיין היא בעלת ניסיון רב של כ-30 שנים בעריכת דין וחמש עשרה שנים כנוטריונית. היא סיימה את לימודי התואר הראשון והשני במשפטים באוניברסיטה העברית. חברה בלשכת עורכי הדין החל משנת 1990. לאורך השנים הגיעה להישגים רבים הן בין כותלי בתי המשפט והן בעולם האקדמיה.

    אירנה פיין נוטריון מומחית לתרגום ב 7 שפות ומבצעת כל סוגי התרגומים במהירות ובדייקנות. יש לי ניסיון רב בעבודה ובדרישות השונות העולות ממוסדות שונים ובמדינות שונות. בין יתר תחומי ההתמחות שלה:

    • הכנת כל סוגי המסמכים עבור משרד הפנים הישראלי
    • הכנת המסמכים הנדרשים עבור שגרירות רומניה לקבלת דרכון או בקשת אזרחות
    • הכנת ייפוי כח להוצאת מסמכים ברוסיה
    • התמחות בתרגום פסקי דין לאנגלית
    • התמחות תרגום תעודות רשמיות כגון תעודות לידה, נישואין, פטירה לכל שבע השפות
    • תרגום מסמכי לימודים עבור מוסדות זרים
    • תרגום תעודות גמר לעברית להמשך לימודים בארץ
    • תרגום ואימות הסכמי ממון לפני הנישואין
    • אישור צוואות על פי הרשות, ללא צורך בעדים
    • שירותי אפוסטיל של משרד החוץ
    • שירותי אפוסטיל של משרד הדתות
    • שירות תצהירים משפטיים בשפה הנדרשת
    אירנה פיין
    עורכת דין ונוטריון

    האם השקעת נדל"ן ברומניה משתלמת

    תוכן עניינים

    השקעות נדל"ן הן השקעות שיש להן יתרונות רבים. ראשית, בגלל שקצב גידול האוכלוסייה לרב אינו מדביק את קצב הבנייה החדשה, נוצר מצב של עלייה סבירה במחירי הנדל"ן. הדבר נכון גם לישראל ונכון גם למקומות רבים בעולם. שנית, נדל"ן הוא מה שמקובל לכנות – השקעה מניבה, ובמקרה של נדל"ן מדובר בנדיבות שיכולה לעזור בחיים היומיומיים. פנסיונרים רבים, לדוגמה, היו רוצים לעבור לבית אבות אבל עלויות הדיוק בבית אבות הן גבוהות. במקרים רבים הם מצליחים לעשות זאת על ידי השכרת הדירה שבה הם חיו ותשלום דמי המגורים בבתי האבות באמצעות שכר הדירה שאותו הם מקבלים. גם אם אתם ממש לא פנסיונרים או מחפשים דרך לממן את המגורים בבית האבות, רכישת דירה להשקעה ואז השכרתה מספקת הכנסה נוספת קבועה ויפה שיכולה לעזור בהתנהלות התקציבית השוטפת.

    בניגוד לנכסי שוק ההון, דירות להשכרה הן בעלות ערך מוסף בעצם היותן – כלומר גם אם הדירה לא מושכרת היא עדיין של הבעלים שיכול לבחור לעבור ולגור בה. שוק ההון מספק הזדמנויות רבות להשקעה כאשר כלל האצבע הידוע הוא שככל שהתשואה עשויה לעלות כך גם הסיכון עולה איתה: השקעות הנחשבות לבטוחות הן השקעות אשר התשואה עליהן תהיה קטנה יחסית. לכאורה, הדבר אמור היה להיות נכון גם לגבי השקעות בנכס נדל"ן אך דווקא כאן יש מספר חריגים: רומניה היא אחת המדינות בהן השקעה בנדל"ן מוחרגת מהמשוואה: גם תשואה גבוהה וגם סיכון, יחסית, נמוך.

    למי יש כסף לדירה? אולי לא בתל אביב אבל מה לגבי בוקרשט?

    אם תחשפו דירה להשקעה בתל אביב קרוב לוודאי שגם אם תמצאו הנכס יהיה יקר בהרבה מיכולת ההשקעה. מרבית הזוגות בארץ אינם מצליחים להגיע לדירה משלהם, קל וחומר לדירה נוספת להשקעה. בניגוד למחירי הדיור בארץ, המצב ברומניה שונה. נפילת שוק הנדל"ן ובעקבותיו שוק ההון בשנת 2008 פגעה קשה בשוק הנדל"ן ומחירי הדיור שהיו בעלייה מאז תחילת שנות האלפיים – צנחו. כלכלת המדינה המשיכה לדשדש בערך עד לשנת 2013 שאז היא שינתה כיוון והתחילה לצבור תנופה. מבין מדינות הגוש המזרחי באירופה, רומניה היא המדינה שעשתה את הצעדים המשמעותיים ביותר לקראת התאוששות וצמיחה.

    למרות ההתאוששות, מחירי הדיוק ברומניה עדיין נמוכים, ותמורת 300,000 ₪ ניתן לקנות דירה, דבר שקשה אפילו לחלום עליו בארץ.

    האם השקעת נדל"ן ברומניה משתלמת? ואיפה הקאטץ'?

    החדשות הטובות הן שהשקעות נדל"ן ברומניה משתלמות מאד. התשואה הצפויה היא בסדר גודל של 7%-12%, כפול או פי שלושה מהתשואה הצפויה בארץ מהשקעה בנדל"ן. למרות התשואה הגבוהה, מדובר בהשקעה יחסית בטוחה: הממשל עשה צעדים גדולים לכיוון יציבות כלכלית, השוק נמצא בצמיחה, רמת השחיתות ירדה משמעותית והמיסוי למשקיעים זרים נוח ומזמין. איפה הקאטץ'? יש אחד. ברומניה, הבעלות על הנכס והבעלות על הקרקע הן שתי בעלויות שונות ורק בעלי אזרחות רומנית יכולים להיות בעלי קרקעות. קניית נכס נדל"ן  רצוי לעשות לאחר הוצאת אזרחות רומנית או לאחר פתיחת חברה רומנית שדרכה ניתן לקנות את הקרקע שהנכס נמצא עליה.

    מבחינת מיסוי, מס רכישה עומד על 1%-3%, תלוי במשך הזמן בו הדירה תהיה ברשותכם, מס שבח עומד על 0% כלומר אין מס בעת המכירה, והמס על רווחי שכר הדירה עומד על 9.6%. חדשות טובות נוספות – יש הסכם עם ישראל על זיכוי מס בישראל על המס ששולם ברומניה, כלומר אין מיסוי כפול. העיר המרכזית להשקעת נדל"ן ברומניה היא בוקרשט אך ישנן ערים נוספות שגם בהן ההשקעה כדאית דוגמת בראשוב וטימשוארה.

    מה נחוץ לצורך השקעה בנדל"ן ברומניה?

    אם אינכם בעלי אזרחות רומנית אך בעלי אפשרות להוציא אזרחות כזו, כדאי להתחיל בתהליך שישאיר אתכם בסופו עם אזרחות רומנית השקולה לאזרחות אירופאית כיוון שרומניה היא חלק מהאיחוד האירופאי. במסגרת הליך הוצאת האזרחות תצטרכו להשיג מסמכים רבים, חלקם בישראל וחלקם ברומניה. הדרך המקובלת להשיג את המסמכים בצד הרומני היא לחתום על ייפוי כח נוטריוני ברומנית עבור אדם מקצועי ברומניה אשר מתמחה בהשגת המידע והמסמכים הנחוצים לצורך הוכחת הזיקה ליליד רומניה ובזכות כך הזכות לקבלת אזרחות רומנית.  עבור המסמכים שהושגו ברומניה, במידה והם כתובים בשפה הרומנית – אין צורך לתרגם אולם את כל המסמכים שמקורם בישראל או בארץ שונה שאינם כתובים ברומנית יהיה צורך לתרגם בתרגום נוטריוני לרומנית, כולל קבלת חתימה בחותמת אפוסטיל לאשרור בינלאומי של המסמכים ותרגומם. רצוי להיעזר במתורגמן ואיש מקצוע המכיר היטב את התהליך כיוון שבמסגרת התהליך יש למלא מסמכים ברומנית בשגרירות רומניה בישראל וכל טעות הקטנה ביותר או חוסר מתאם של שמות, תאריכים, מקומות וכדומה יכול להביא לפסילת הבקשה ועיכובים מיותרים ומעצבנים.

    במידה ואתם בעלי אזרחות רומנית או עברתם את תהליך קבלת האזרחות הרומנית ניתן לנסוע לרומניה, מרחק שלוש שעות נסיעה בלבד מישראל ולהתחיל בהליך רכישת נכס נדל"ן, אולם רצוי מאד להיעזר באנשי מקצוע אשר בקיאים בחוקים הרומניים ומתמחים במציאת נכסי נדל"ן בעלי פוטנציאל תשואה גבוה. לצורך כך יהיה עליכם לחתום על ייפוי כח נוטריוני ברומנית עבור האדם או החברה אשר יטפלו בתהליך רכישת נכס הנדל"ן ולעתים גם בניהולו.

     

    השקעה בנדל"ן ברומניה היא השקעה יחסית בטוחה עם פוטנציאל לתשואה מניבה גבוהה ואף לתשואה נאה לאחר מכירת הנכס. היציבות הפוליטית היחסית במדינה, קצב הצמיחה המואץ ומספר התושבים הגבוה, כעשרים מיליון תושבים, תיירים, סטודנטים ועובדים. רצוי להיעזר באנשי מקצוע ולהשיג את כל המסמכים הנדרשים. כל מסמך יש לתרגם בתרגום נוטריוני לרומנית ולהחתים בחותמת אפוסטיל. מסמכי שכירות ובעלות רומניים יהיה צורך לתרגם בתרגום נוטריוני מרומנית לעברית.

    Scroll to top

    תפריט נגישות

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400