תרגום הסכם ממון וצוואות לשפה הרוסית

תרגום הסכם ממון וצוואות לשפה הרוסית

שירותי נוטריון בשפות: עברית, אנגלית, רומנית, רוסית, אוקראינית,צרפתית, ספרדית ועוד

כל שירותי נוטריון: אישור תרגומים, ייפוי כוח, אימות חתימה, תצהירים, הסכם ממון, צוואות ועוד

צרו איתי קשר בכל שאלה


    שיחת ייעוץ חינם!
    התקשרו עכשיו

    קצת על נוטריון אירנה פיין

    עו"ד אירנה פיין היא בעלת ניסיון רב של כ-30 שנים בעריכת דין וחמש עשרה שנים כנוטריונית. היא סיימה את לימודי התואר הראשון והשני במשפטים באוניברסיטה העברית. חברה בלשכת עורכי הדין החל משנת 1990. לאורך השנים הגיעה להישגים רבים הן בין כותלי בתי המשפט והן בעולם האקדמיה.

    אירנה פיין נוטריון מומחית לתרגום ב 7 שפות ומבצעת כל סוגי התרגומים במהירות ובדייקנות. יש לי ניסיון רב בעבודה ובדרישות השונות העולות ממוסדות שונים ובמדינות שונות. בין יתר תחומי ההתמחות שלה:

    • הכנת כל סוגי המסמכים עבור משרד הפנים הישראלי
    • הכנת המסמכים הנדרשים עבור שגרירות רומניה לקבלת דרכון או בקשת אזרחות
    • הכנת ייפוי כח להוצאת מסמכים ברוסיה
    • התמחות בתרגום פסקי דין לאנגלית
    • התמחות תרגום תעודות רשמיות כגון תעודות לידה, נישואין, פטירה לכל שבע השפות
    • תרגום מסמכי לימודים עבור מוסדות זרים
    • תרגום תעודות גמר לעברית להמשך לימודים בארץ
    • תרגום ואימות הסכמי ממון לפני הנישואין
    • אישור צוואות על פי הרשות, ללא צורך בעדים
    • שירותי אפוסטיל של משרד החוץ
    • שירותי אפוסטיל של משרד הדתות
    • שירות תצהירים משפטיים בשפה הנדרשת
    אירנה פיין
    עורכת דין ונוטריון

    תרגום הסכם ממון וצוואות לשפה הרוסית - במקרה ואחד מבני הזוג לא דובר עברית

    תוכן עניינים

    לכל מדינה יש הגדרות ברירת מחדל משלה לאופן ההתנהלות לאחר פרידה של בני זוג או לאחר מות אדם במידה ובני הזוג לא חתמו על הסכם ממון או שהנפטר אל רשם צוואה עוד בחייו והורה מה ברצונו לעשות ברכושו לאחר מותו. הגדרות אלו אינן תמיד זהות בין מדינות שונות, ובוודאי שאינם מתאימות תמיד לכולם במידה שווה.

    הצורך בחתימה על הסכמי ממון

    בעולם אידיאלי, זוגות מתחתנים היו נשארים בוודאות ביחד, תמיד, אך העולם אינו אידיאלי ואחוזים ניכרים מכלל הזוגות שנישאים בסופו של דבר נפרדים. מקובל לחשוב על נישואין כמעשה של אהבה, אך נישואים הם יותר מרק הצהרת אהבה. כאשר שני בני אדם מחליטים לחלוק את חייהם חלק ניכר מההיבטים שבחיי הנישואים אין להם דבר וחצי דבר לאהבה – אלא לסוג שותפות עסקית, כלכלית. בני הזוג מחליטים באיזו דירה לגור, האם לקנות רכוש משותף, מי יתרום מה לשותפות הכלכלית שמאפשרת לבית להתקיים – האם שני בני הזוג יצאו לעבוד? האם אחד יישאר בבית וידאג לניהולו ואילו השני ידאג להכנסה הכספית באופן בלעדי? במידה ושני בני הזוג יוצאים לעבוד מי יחזיר אותם הביתה בסוף הלימודים ולפני תום שעות העבודה המקובלות?

    שני זוג במהלך החיים המשותפים עושים החלטות רבות, ולרבות מההחלטות האלו יש משמעות כלכלית נלווית, גם אם משמעות זו אינה גלויה. אם, לדוגמה, הציפייה היא שהאישה תוותר על קריירה ארוכת שעות, אולי תישאר עם הילד בבית לאחר הלידה – המשמעות הכספית במידה ובני הזוג ייפרדו היא כי האישה תהיה במקום רע יותר מבחינת הקריירה שלה, שהפנסיה שלה תפגע.

    בישראל, ברירת המחדל אומרת שרכוש שבני הזוג הגיעו איתו עוד מלפני הנישואים יישאר ברשותם גם לאחר הפרידה ואילו כל רכוש אותו צברו במהלך החיים המשותפים יהיה שייך לשניהם, שווה בשווה  – ובכלל זה, למשל, זכויות פנסיוניות, עסקים שנפתחו וכדומה. מצב זה הוא לאו דווקא המצב המקובל בכל העולם. בהולנד, לדוגמה, ברירת המחדל אומרת שכל הרכוש של בני הזוג הופך להיות משותף ברגע שהם הופכים לזוג נשוי, כולל רכוש שהיה שייך רק לאחד מהם לפני הנישואים – כולל דירה, לדוגמה.

    למרות החוק הקיים, בחתימה על הסכם ממון מול נוטריון רוסי בית המשפט מתיחס אחרת ולא תמיד פסקי הדין תומכים בו – כיום יש נטייה, לדוגמה, להתייחס לדירה בה שני בני הזוג גרו או דירה שהושכרה וכספי ההשכרה נכנסו לחשבון המשותף – כדירה משותפת, גם אם היא הייתה שייכת לאחד מבני הזוג עוד לפני שנכנסו לקשר. מקרים אחרים הופכים את הקשר הכלכלי למסובך עוד יותר: חובות, עסקים בהם אחד או שני בני הזוג שותפים במידה לא שווה, זכויות יוצרים של אחד מבני הזוג, ילדים מקשרים קודמים שגם להם יש זכויות ברכוש המשותף. בכל המקרים הללו חשוב מאד לחתום על הסכם ממון בין בני הזוג על מנת להבטיח כי רצון בני הזוג יתקיים גם לאחר הפרידה – הרצון כשהם אינם במצב של ריב, כעסים וניסיון לפגוע זה בזה.

    מתי יש צורך בצוואה?

    דין צוואות כדין הסכמי ממון – כאשר ברירת המחדל המקובלת במדינה היא מה שהאדם מעוניין שיעשה בכספו – צוואה תפטור מצבים שהיורשים או כאלו שחושבים שהם אמורים להיות יורשים מתקוטטים משפטית בינם לאחר מותו של האדם, במיוחד אם רצונו של אדם אינו רצון ברירת המחדל או שהמצב המשפחתי אינו פשוט: ילדים מקשרים קודמים, בני זוג חדשים, או ילדים איתם אין קשר ורוצים להוציא מהצוואה.

    הצורך בנוטריון לאישור הסכמי ממון וצוואות, במיוחד לדוברי רוסית

    כדי לתת תוקף משפטי חזק, יש לאשר הסכמי ממון וצוואות. אפשר לאשר הסכמי ממון וצוואות בבית המשפט, או אצל נוטריון. במידה והסכם הממון נחתם לפני הנישואין – תוקף האישור הנוטריוני חזק כמו זה שיינתן בבית המשפט.

    לנוטריון יש את הסמכות המדינית לאשר הסכמי ממון טרום נישואין וצוואות. הצוואות הנחתמות בפני הנוטריון אינן דורשות חתימה של עדים, והם מופקדות אצל רשם הצוואות כך שהסיכוי שילכו לאיבוד או לא יימצאו הוא קטן. כיוון שהן מאושרות בישראל, רצוי לכתוב אותן בעברית. כאשר בני זוג חותמים על הסכם ממון טרום נישואין יכול להתקיים מצב שבו אחד מבני הזוג אינו דובר עברית על בוריה. במקרים אלו, חשוב לתרגם את הצוואה או הסכם הממון שנחתם לשפה הרוסית – השפה המדוברת על ידי בן הזוג שאינו דובר עברית במקרים רבים בארץ.

    אחד מתפקידיו של הנוטריון הוא תרגום הסכמי הממון והצוואות עבור מי שעברית אינה שפת אימו. נוטריון ברוסית יוכל להסביר ולבאר לבן הזוג שאינו דובר עברית את כל הכתוב בצוואה או בהסכם הממון. מדובר במסמכים בעלי משמעות כלכלית רבה וחשוב מאד שכל החותמים עליהם יבינו היטב בדיוק על מה הם חותמים, מה המשמעות הכלכלית המסתתרת מאחורי הסעיפים המשפטיים השונים – ומה המשמעות שתהיה לכך על חייהם במידה והם יחליטו להיפרד.

    המשמעות המשפטית של חתימה על הסכמי ממון טרום נישואין יכולה לחרוג גם ממשמעות כלכלית. קחו לדוגמה מצב שבו הסכם הממון מפרט באיזו מדינה יתנהל הדיון המשפטי הנוגע לפרידת בני הזוג, סעיף שחשוב שייכלל במידה ובני הזוג אינם מגיעים מאותה המדינה או שכאשר קיים סיכוי שאחד מבני הזוג יחזור או יעבור למדינה אחרת לאחר הפרידה, או לפניה. במידה ואחד מבני הזוג אינו אזרח ישראלי וקיים סעיף הסכם הממון המחייב דיון משפטי בארץ – ייתכן כי הדיון יהיה שלא בנוכחותו כיוון שלא יוכל לקחת בו חלק, דיון שיכול לכלול דיון בנוגע לילדים משותפים, למרות שכאלו אינם קיימים ואין התייחסות ישירה אליהם בהסכם הממון בזמן החתימה.

    Scroll to top

    תפריט נגישות

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400