מה ההבדל בין לימודי משפטים במכללות ובאוניברסיטאות?

מה ההבדל בין לימודי משפטים במכללות ובאוניברסיטאות?

שירותי נוטריון בשפות: עברית, אנגלית, רומנית, רוסית, אוקראינית,צרפתית, ספרדית ועוד

כל שירותי נוטריון: אישור תרגומים, ייפוי כוח, אימות חתימה, תצהירים, הסכם ממון, צוואות ועוד

צרו איתי קשר בכל שאלה


    שיחת ייעוץ חינם!
    התקשרו עכשיו

    קצת על נוטריון אירנה פיין

    עו"ד אירנה פיין היא בעלת ניסיון רב של כ-30 שנים בעריכת דין וחמש עשרה שנים כנוטריונית. היא סיימה את לימודי התואר הראשון והשני במשפטים באוניברסיטה העברית. חברה בלשכת עורכי הדין החל משנת 1990. לאורך השנים הגיעה להישגים רבים הן בין כותלי בתי המשפט והן בעולם האקדמיה.

    אירנה פיין נוטריון מומחית לתרגום ב 7 שפות ומבצעת כל סוגי התרגומים במהירות ובדייקנות. יש לי ניסיון רב בעבודה ובדרישות השונות העולות ממוסדות שונים ובמדינות שונות. בין יתר תחומי ההתמחות שלה:

    • הכנת כל סוגי המסמכים עבור משרד הפנים הישראלי
    • הכנת המסמכים הנדרשים עבור שגרירות רומניה לקבלת דרכון או בקשת אזרחות
    • הכנת ייפוי כח להוצאת מסמכים ברוסיה
    • התמחות בתרגום פסקי דין לאנגלית
    • התמחות תרגום תעודות רשמיות כגון תעודות לידה, נישואין, פטירה לכל שבע השפות
    • תרגום מסמכי לימודים עבור מוסדות זרים
    • תרגום תעודות גמר לעברית להמשך לימודים בארץ
    • תרגום ואימות הסכמי ממון לפני הנישואין
    • אישור צוואות על פי הרשות, ללא צורך בעדים
    • שירותי אפוסטיל של משרד החוץ
    • שירותי אפוסטיל של משרד הדתות
    • שירות תצהירים משפטיים בשפה הנדרשת
    אירנה פיין
    עורכת דין ונוטריון

    מה חשיבותה של עריכת צוואה?

    תוכן עניינים

    מה ההבדל בין לימודי משפטים במכללות ובאוניברסיטאות?

    משום שמדובר בתואר פופולרי ברחבי הארץ, לימודי משפטים נלמדים הן במכללות והן באוניברסיטאות. כדי להחליט היכן להשקיע את ארבע השנים הקרובות של תואר ראשון במשפטים, יש להסביר את ההבדל המהותי בין אוניברסיטאות למכללות בהן מתקיימים לימודי משפטים.
    באוניברסיטאות ניתן למצוא כיום מספר סטודנטים גדול יותר, וכן במקרים רבים מגוון רחב יותר של אפשרויות לימוד. בנוסף, עומס הלימודים באוניברסיטאות נחשב גדול יותר – סקר שנערך לאחרונה מצא שהאוניברסיטאות ממקומות במקום השני מבחינת עומס הלימודים, אחרי מכון הטכניון שבחיפה.
    משום שמדובר בעומס גדול יותר, תנאי הקבלה לאוניברסיטאות נחשבים לנוקשים בהרבה מאלה שבמכללות. כמובן שקיים הבדל בין הדרישות השונות של המוסדות, ואולם באופן כללי ניתן להגיד שעבור תואר ראשון במשפטים במכללות, נדרשים תנאי קבלה נמוכים יותר. ברוב המכללות נבדק הציון הפסיכומטרי של הסטודנט, בנוסף לדרישות סבירות יחסית של ממוצע ציוני הבגרות.
    המומחים נוהגים כיום להמליץ על פנייה ללימודי תואר ראשון במשפטים באוניברסיטאות בגלל היוקרה האקדמית של המוסדות. עם סיום הלימודים, מעסיקים רבים נוהגים להעניק יתרון מסוים לבעלי תארים מאוניברסיטאות מאשר ממכללות.

    תואר שני במשפטים

    בוגרי תואר ראשון במשפטים יכולים כיום להמשיך אל לימודים מתקדמים בתחום, שמאפשרים להעמיק את הידע בתחומים ספציפיים. מרבית לימודי משפטים במסגרת תואר שני עוסקים במחקר, ואולם ניתן גם לבחור בלימודים בעלי היבטים עיוניים. שלסטודנטים ניתנת האפשרות לבחור בין מגוון התמחויות – משפט עברי או בינלאומי, דיני קניין רוחני, ועוד.
    מבין האוניברסיטאות או מכללות למשפטים ברחבי הארץ, ניתן ללמוד במוסדות הבאים: אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, וכן אוניברסיטת בר אילן.
    תוכניות הלימוד בכל אחד מהמוסדות הללו דומות אחת לשנייה, בעיקר בשל ההתמחויות המשותפות. תואר שני במשפטים אורך כשנתיים, ובמספר מקומות מתקיימות התמחויות ייחודיות – באוניברסיטת בר אילן, לדוגמא, ניתן לקיים תואר במשפטים עם התמחות במשפט מסחרי בינלאומי ובוררות מסחרית. תוכנית זו כוללת לימוד של סמסטר קיץ בפריז המתקיים בבית הדין הבינלאומי לבוררות מסחרית של לסחר המסחר הבינלאומית.
    גם לאוניברסיטת תל אביב קיימות מספר התמחויות ייחודיות במסגרת תואר שני במשפטים. ההתמחות במשפט מסחרי, לדוגמה, נערכת בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת ברקלי – הקורסים מועברים בשפה האנגלית ע"י צוות המרצים מהאוניברסיטה, שנחשבת לאחת מהטובות בעולם. כמו כן, שעות הלימוד בתכנית מותאמות לצרכים של עורכי דין העובדים במקביל ללימודים.
    האוניברסיטה העברית מקבלת מדי שנה כשבעים סטודנטים ללימודי תואר שני במשפטים. המבחר המצומצם של סטודנטים מבטיח רמת לימודים גבוהה שתאפשר גם יחס אישי וצמוד מטעם צוות המרצים באוניברסיטה. מבין ההתמחויות הייחודיות, האוניברסיטה העברית מציעה תואר שני במשפטים המיועד למנהלים בשוק העבודה – המקנה ידע במסגרת שיעורים העוסקים בדיני חוזים ועבודה, דיני האיחוד האירופאי, ניהול משא ומתן, ועוד.

    מדוע דווקא לימודי משפטים

    כיום, תחום לימודי משפטים הוא מבין המבוקשים בישראל, ועל כן מספר הנרשמים אל תואר ראשון במשפטים הוא רב. תואר ראשון במשפטים כולל מגוון רחב של קורסים, ביניהם קורסי מבוא לתורת המשפט וכן שיעורים הנוגעים למגוון חוקים ועקרונות של תחומים שונים – משפט חוקתי, משפט עברי, דיני נזיקין, דיני עבודה, דיני חוזים וכדומה. ניתן לשלב תואר ראשון במשפטים עם תחומים נוספים, כמו חשבונאות, מנהל עסקים, או כלכלה. מטרתם של לימודי משפטים, היא להקנות לסטודנטים ידע וכלים, עיונים ומעשיים כאחד, על מנת שיוכלו לעשות את צעדיהם הראשונים כעורכי דין או משפטנים, בארץ או בחו"ל. בתום לימודי משפטים, על הסטודנטים לעבור התמחות, ולאחריה לעמוד בבחינות הלשכה, אשר רק לאחריהן יורשו לעסוק בעריכת דין. אמנם זו דרך חתחתים, והיא אינה קלה כלל, אך אלו המוכנים לאתגר, שמביא עמו תואר ראשון במשפטים, יגלו כי זו השקעה ששכר רב בצידה. משפטים מומלצים גם לעוסקים במקצועות אחרים, כגון, רואי חשבון, פוליטיקאים, אנשי עסקים וכדומה, משום שתחום המשפט קשור לאינספור תחומים נוספים, המהווים חלק מחיי היום-יום שלנו.

    תואר ראשון במשפטים – הצלחה בחיים המקצועיים

    עורך דין היה ועודנו מקצוע מבטיח ונחשק עם קסם יוקרתי. במסגרת לימודי משפטים לומדים הסטודנטים על עולם החוק, שמסדיר את אינטראקציה בעולם בתוך יחסים פורמליים. במסלול תואר ראשון במשפטים ייחשפו הסטודנטים למערכת החוק והמשפט בישראל, יכירו את עולם המושגים המשפטי, את עקרונות היסוד של השיטה המשפטית, את הפילוסופיה שמאחורי החוק והמשפט, את ההקשרים החברתיים, תרבותיים וכלכליים של החוק והמשפט, את מערכות המשפט השונות הקיימות וכיו'ב.
    תואר ראשון במשפטים ועיסוק בתחום עריכת הדין אפשריים רק אחרי שעוברים בהצלחה את בחינות לשכת עורכי הדין. לאחר סיום לימודי משפטים וקבלת ההסמכה יוכלו הבוגרים לעסוק הן במגזר הציבורי והן בפרטי, במגוון תחומים: משפטנים, יועצים משפטיים בשירות המדינה – בשלוחותיו השונות של משרד המשפטים פרקליטות, סניגוריה ציבורית, בתי המשפט, המוסד לביטוח לאומי, משרד מבקר המדינה, הרשות לניירות ערך, מנהל מקרקעי ישראל, משרדי ממשלה, עיריות ומועצות מקומיות וכדומה.
    לימודי משפטים מעניקים כלים להצלחה בחיים המקצועיים, כשהמרכיבים העיקריים במסגרת תואר ראשון במשפטים הם שילוב בין השכלה משפטית תיאורטית רחבת יריעה, לבין התנסות מקצועית.

    תואר ראשון במשפטים – למי מתאים

    על אף תנאי הקבלה הגבוהים, לימודי משפטים נחשבים למבוקשים בקרב הצעירים, ומדי שנה רבים נרשמים אל תואר ראשון במשפטים, על מנת להתחיל קריירה מצליחה בתחום, הן כעורכי דין והן כחוקרים בתחום המשפט, הנזקקים לתארים מתקדמים יותר מתואר ראשון בתחום.
    לימודים אלה כוללים קורסים רבים, הדנים בחוקים של תחומים שונים במשפט, כדוגמת משפט בינלאומי, משפט עברי, דיני חוזים, דיני ירושות, דיני מסחר, משפט ופלילים, דיני תעבורה, אתיקה במשפט ועוד, וכל אחד מהקורסים האלה מאפשר להכיר לעומק נדבך כלשהוא במשפט, אשר לאחר לימודי משפטים לתואר ראשון, ניתן להתמחות בו. בסיום שלוש שנות לימודי תואר ראשון במשפטים, על הבוגרים להתחיל התמחות בת שנה, אשר לאחריה יש לגשת לבחינות הלשכה, המזכות ברישיון.
    כאשר סיימתם תואר ראשון במשפטים, ובידכם הרישיון לעסוק במקצוע, אתם יכולים לעבוד במשרדים נבחרים, או להתמחות בתחום הגישור ולעסוק בייעוץ, ואף להירשם אל תעודת הוראה, ולהתחיל קריירה באקדמיה, בתור מרצים למשפטים. אם כבר אקדמיה, ניתן להירשם אל לימודי משפטים מסוג תואר שני ושלישי בתחום, וכך לעסוק בחקר מגמות שונות במשפט.

    מדוע תואר ראשון במשפטים

    לשם קבלה אל תואר ראשון במשפטים, יש לעמוד בתנאי קבלה מחמירים ביותר, הדורשים ממוצע בגרות וציון פסיכומטרי גבוהים, כך שרבים מאלה המעוניינים להרחיב את השכלתם המשפטית, בוחרים להשלים תחילה לימודי תואר ראשון, ורק לאחר מכן לפנות אל תואר במשפטים. דוגמא לתואר ראשון, אשר לאחריו קל יותר להתקבל אל לימודים מתקדמים בתחום המשפט, ניתן לראות בתואר ראשון בחשבונאות או כלכלה, שאלו שני תחומים, הידועים כבעלי זיקה אל תואר בלימודי משפטים. כך, ישנם כלכלנים ורואי חשבון רבים, אשר מוצאים לנכון לפנות אל תואר שני במשפטים, ואפילו בוחרים לשלב, עוד במהלך התואר הראשון, שני תחומים אקדמיים – למשל, תואר בחשבונאות או כלכלה עם תואר במשפטים. ההשכלה המשפטית הרחבה, ממנה ניתן לטעום במהלך לימודי התואר הראשון, כוללת הכרת דינים למיניהם, החלים על סוגיות שונות. לאחר שלוש או שלוש וחצי שנים של לימודי תואר ראשון במשפטים, על הסטודנטים להתמחות במשרד עורכי דין, במשך שנה, אשר במהלכה יהיה עליהם גם להתכונן אל בחינות הלשכה. אותן בחינות, הן חובתם האקדמית האחרונה של הלומדים תואר ראשון במשפטים, בדרך לקבלת תעודת ההסמכה לעורך דין.

    שירותי נוטריון מתקדמים, מקצועיים ומהירים בלי לצאת מהבית ​

    שירותי נוטריון מקצועי אירנה פיין.

    לאחר 15 שנות ניסיון ואלפי תרגומים שנשלחו ללקוחות בכל הארץ החלטנו ליצור שירות יחודי המתבצע אונליין לשירותי נוטריון.

    השירות הוא מהיר וניתן לתרגם מסמכים דחופים מכל מקום בארץ בתוך כמה שעות בלבד! משרדנו מתמחה בכל סוגי המסמכים ואנחנו רוצים לעזור לכם לחסוך זמן יקר.  אנחנו לוקחים אחריות מלאה על כל עבודה שאנחנו מבצעים. 

    Scroll to top

    תפריט נגישות

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400