מתי ניתן לקבוע עבירת משמעת על נוטריון?

מתי ניתן לקבוע עבירת משמעת על נוטריון?

שירותי נוטריון בשפות: עברית, אנגלית, רומנית, רוסית, אוקראינית,צרפתית, ספרדית ועוד

כל שירותי נוטריון: אישור תרגומים, ייפוי כוח, אימות חתימה, תצהירים, הסכם ממון, צוואות ועוד

צרו איתי קשר בכל שאלה


    שיחת ייעוץ חינם!
    התקשרו עכשיו

    קצת על נוטריון אירנה פיין

    עו"ד אירנה פיין היא בעלת ניסיון רב של כ-30 שנים בעריכת דין וחמש עשרה שנים כנוטריונית. היא סיימה את לימודי התואר הראשון והשני במשפטים באוניברסיטה העברית. חברה בלשכת עורכי הדין החל משנת 1990. לאורך השנים הגיעה להישגים רבים הן בין כותלי בתי המשפט והן בעולם האקדמיה.

    אירנה פיין נוטריון מומחית לתרגום ב 7 שפות ומבצעת כל סוגי התרגומים במהירות ובדייקנות. יש לי ניסיון רב בעבודה ובדרישות השונות העולות ממוסדות שונים ובמדינות שונות. בין יתר תחומי ההתמחות שלה:

    • הכנת כל סוגי המסמכים עבור משרד הפנים הישראלי
    • הכנת המסמכים הנדרשים עבור שגרירות רומניה לקבלת דרכון או בקשת אזרחות
    • הכנת ייפוי כח להוצאת מסמכים ברוסיה
    • התמחות בתרגום פסקי דין לאנגלית
    • התמחות תרגום תעודות רשמיות כגון תעודות לידה, נישואין, פטירה לכל שבע השפות
    • תרגום מסמכי לימודים עבור מוסדות זרים
    • תרגום תעודות גמר לעברית להמשך לימודים בארץ
    • תרגום ואימות הסכמי ממון לפני הנישואין
    • אישור צוואות על פי הרשות, ללא צורך בעדים
    • שירותי אפוסטיל של משרד החוץ
    • שירותי אפוסטיל של משרד הדתות
    • שירות תצהירים משפטיים בשפה הנדרשת
    אירנה פיין
    עורכת דין ונוטריון

    מתי ניתן לקבוע עבירת משמעת על נוטריון?

    תוכן עניינים

    חוק הנוטריונים מפרט באילו תנאים ניתן לקבוע כי נוטריון אשם בביצוע עבירת משמעת. החוק אינו מקל על נוטריונים, המחזיקים בסמכויות חשובות ולכן נדרש מהם לעמוד בכללי אתיקה ומוסר. בנוסף, בחוק בישראל לא קיימת הבחנה בין נוטריון פרטי לציבורי ולכן עבירות המשמעת תקפות לגבי כולם.

    נוטריון יכול לאשר, להעיד, לאמת ולערוך מסמך משפטי ומסמכיו מיועדים לשמש ראיה בבית משפט או מול רשויות אחרות. כתוצאה מכך, החוק קובע כי נוטריון אשם בעבירת משמעת בראש ובראשונה במידה והוא עובר אפילו על אחד מבין כללי האתיקה. כללים אלו מפרטים בין היתר על שמירת כבוד המקצוע, חובת הנאמנות, הסדרת פרסומת בקנה אחד עם חוקי לשכת עורכי הדין, אישור שידול לשם השגת עבודה, שימוש בתארים והגבלות על שותפות. עוד ניתן לקבוע כי נוטריון עבר עבירת משמעת במידה והפר את כללי האתיקה של איסור עיסוק כשכיר או לאחר הפרה של סודות מקצועיים. המחלקה לרישוי נוטריונים פועלת מתוקף שר המשפטים ויכולה לבחור להגיש המלצות על העמדה לדין של נוטריון במידה והוא עובר על כללים אלו.

    נוטריון אשם בעבירת משמעת אם הוא לא מקיים את המוטל עליו על פי החוק, מתרשל בקיום המוטל עליו או עושה במהלך מילוי תפקידו פעולה שלא הוסמך עבורה. עבירות משמעת אחרות מתבצעות כאשר נוטריון נותן אישור שידע או לחילופין היה חייב לדעת שהוא כוזב. עבירה אחרת מתקיימת אצל נוטריון הגובה או דורש עבור שירותיו שכר שהוא למעלה או למטה מן הקבוע בחוק. משרד המשפטים מפרסם כיום אחת לשנה את תקנות שכר הנוטריונים, ומצפה מכל עורכי הדין המחזיקים ברישיון מסוג זה לעמוד בהן. גם נוטריון שהורשע בישראל או מחוצה לה בעבירה שיש עמה קלון אשם בעבירת משמעת.

    כיצד ניתן להעניש נוטריון?

    השאלה העיקרית לגבי עבירות משמעת של עורכי דין ונוטריונים היא מהו גורם האכיפה המוסמך להענשתם. על פי הקבוע בחוק, הדיון בעבירות משמעת של נוטריון מתבצע לפני בית הדין המשמעתי המחוזי המוקם לפי חוק לשכת עורכי הדין. הרכבו של בית הדין המשמעתי המחוזי חייב לכלול שני נוטריונים לפחות. עם זאת, היועץ המשפטי לממשלה וכל נציג שלו רשאים להגיש קובלנה לבית הדין בשל עבירת משמעת של נוטריון. עליהם להתייצב מול בית הדין ולטעון בהליך המשמעת לפי הנתונים הנמצאים בידיהם.

    הסמכויות של בית הדין וסדרי הדיון בעבירות משמעת של נוטריונים הם לפי חוק לשכת עורכי הדין. המקרה היחיד שחורג מכלל זה עשוי להיקבע על ידי שר המשפטים, שאף רשאי להחליט על סדרי דין מיוחדים בהליכים. בית דין המעוניין להבטיח הצגה של מסמך מסוים רשאי לתת צו חיפוש למשרדו של הנוטריון. מבחינת אמצעי המשמעת עצמם, הכלים העומדים לרשות בתי הדין הם אזהרה, נזיפה, קנס, התליית תקפו של הרישיון וביטול מוחלט של רישיון הנוטריון.

    ערעור מצד הנוטריון

    נוטריון והיועץ המשפטי לממשלה או נציגו יכולים לערער על פסק הדין של בית הדין לפני בית הדין המשמעתי הארצי. ערעור מן הסוג הזה חייב להיות מגובה בהוכחות חדשות ובטענות שלא הוצגו מול בית הדין המחוזי. המועד והדרך בה מערערים על פסק בית הדין המחוזי ניתנים בהליכים לפי חוק לשכת עורכי הדין ומצופה מהנוטריון להכירם. במידה והערעור אכן מגיע לפתחו של בית הדין המשמעתי, חייב הרכבו לכלול שני נוטריונים לפחות. בנוסף, על פסק דין של בית הדין המשמעתי הארצי ניתן להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים.

     

    שירותי נוטריון מתקדמים, מקצועיים ומהירים בלי לצאת מהבית ​

    שירותי נוטריון מקצועי אירנה פיין.

    לאחר 15 שנות ניסיון ואלפי תרגומים שנשלחו ללקוחות בכל הארץ החלטנו ליצור שירות יחודי המתבצע אונליין לשירותי נוטריון.

    השירות הוא מהיר וניתן לתרגם מסמכים דחופים מכל מקום בארץ בתוך כמה שעות בלבד! משרדנו מתמחה בכל סוגי המסמכים ואנחנו רוצים לעזור לכם לחסוך זמן יקר.  אנחנו לוקחים אחריות מלאה על כל עבודה שאנחנו מבצעים. 

    Scroll to top

    תפריט נגישות

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400