תפקידו של הנוטריון בהכנת צוואות וירושות

תפקידו של הנוטריון בהכנת צוואות וירושות

שירותי נוטריון בשפות: עברית, אנגלית, רומנית, רוסית, אוקראינית,צרפתית, ספרדית ועוד

כל שירותי נוטריון: אישור תרגומים, ייפוי כוח, אימות חתימה, תצהירים, הסכם ממון, צוואות ועוד

צרו איתי קשר בכל שאלה


    שיחת ייעוץ חינם!
    התקשרו עכשיו

    קצת על נוטריון אירנה פיין

    עו"ד אירנה פיין היא בעלת ניסיון רב של כ-30 שנים בעריכת דין וחמש עשרה שנים כנוטריונית. היא סיימה את לימודי התואר הראשון והשני במשפטים באוניברסיטה העברית. חברה בלשכת עורכי הדין החל משנת 1990. לאורך השנים הגיעה להישגים רבים הן בין כותלי בתי המשפט והן בעולם האקדמיה.

    אירנה פיין נוטריון מומחית לתרגום ב 7 שפות ומבצעת כל סוגי התרגומים במהירות ובדייקנות. יש לי ניסיון רב בעבודה ובדרישות השונות העולות ממוסדות שונים ובמדינות שונות. בין יתר תחומי ההתמחות שלה:

    • הכנת כל סוגי המסמכים עבור משרד הפנים הישראלי
    • הכנת המסמכים הנדרשים עבור שגרירות רומניה לקבלת דרכון או בקשת אזרחות
    • הכנת ייפוי כח להוצאת מסמכים ברוסיה
    • התמחות בתרגום פסקי דין לאנגלית
    • התמחות תרגום תעודות רשמיות כגון תעודות לידה, נישואין, פטירה לכל שבע השפות
    • תרגום מסמכי לימודים עבור מוסדות זרים
    • תרגום תעודות גמר לעברית להמשך לימודים בארץ
    • תרגום ואימות הסכמי ממון לפני הנישואין
    • אישור צוואות על פי הרשות, ללא צורך בעדים
    • שירותי אפוסטיל של משרד החוץ
    • שירותי אפוסטיל של משרד הדתות
    • שירות תצהירים משפטיים בשפה הנדרשת
    אירנה פיין
    עורכת דין ונוטריון

    תפקידו של הנוטריון בהכנת צוואות וירושות

    תוכן עניינים

    תפקידו של הנוטריון בהכנת צוואות וירושות

    אחד התפקידים היותר נפוצים של נוטריון הוא במעורבותו בהליך עריכת צוואה. בתחום זה קיים חוק הנקרא חוק הירושה התשכ"ח 1965 ולפיו רק נוטריון יכול במסגרת סמכויותיו לאשר עשיית צוואה וכן מוסמך לרשום "צוואה בפני רשות" המעוגנת משפטית כדין.

    צוואה, כידוע, מהווה מסמך משפטי שבו מצווה אדם מה יקרה לרכושו שלו לאחר מותו. אומנם כאשר חותמים שני עדים על הצוואה אין צורך בחתימת עורך דין או נוטריון כל עוד בעל הצוואה נמצא בדעה צלולה אך השטח מלמד שהדבר חיוני עד מאוד אם מעוניינים לא להשאיר פתח לבעיות בהמשך.

    לא פעם מגיעים הצדדים לדיון בבית המשפט לאחר מות עורך הצוואה ולכן ברור כי הפנייה לנוטריון בנושא במעמד עריכת הצוואה משמשת כפתרון יעיל ואף מונע למצבים רגישים אלה.

    במידה והצוואה חתומה על ידי נוטריון הערעור עליה לא יהיה קל. מבחינה חוקית לנוטריון מעמד גבוהה ובתי המשפט לא ממהר לערער על מסמך שנחתם על ידי נוטריון כדין כיוון שלנוטריון יש סמכות כעין "שיפוטית" וסמכויותיו גבוהים משל כל עורך דין רגיל.

    לפיכך בכדי למנוע מריבות ומחלוקות עתידיות על הרכוש, הרבה מקפידים לחתום על הצוואה אצל נוטריון.

    ירושות- החוק הבסיסי בנושא קובע כי כברירת מחדל, הרכוש והנכסים של אדם כלולים בגדר עזבון שמשאיר המנוח והוא מוריש את הרכוש לבני משפחתו. בחוק הירושות שחוקקה הכנסת בשנת 1965 יש פירוט איך נעשית חלוקת הרכוש. במידה והיורשים רוצים לחלק את הרכוש לא כפי שמתואר בחוק עליהם לערוך צוואה ולחתום עליה אצל נוטריון. ככלל לצורך מניעת בעיות וקשיים העלולים להיווצר בעתיד, רצוי תמיד לחתום על הצוואה אצל נוטריון.

    החוק מאפשר לחתום על צוואה כאשר ישנם שני עדים שלא נהנים מהצוואה. אך צוואות מסוג זה נבחנות לעומק כדי לבחון את אמינותם, תוכנם וזיהוי החתימות. כאשר מחתימים אדם על צוואה רגילה (לפני 2 עדים) מהווה הדבר קרקע פורייה לתקיפת הצוואה על ידי קרובי המשפחה באמצעות עורכי דין אשר ינסו לערער על אמינות וכשרות הצוואה.

    צוואה הנעשית בפני נוטריון זוכה להערכה גבוהה אלפי מונים מצוואה שנערכה לבד ועל כן חוסנה בפני בתי המשפט ברור שבעתיים.

    במקרה אגב של שפת אם שונה ניתן לערוך השפה המבוקשת ולצרף תרגום על ידי נוטריון שנותן לכך את חתימתו וכשרותו.

    הדבר חשוב במקרה שקרובי המשפחה לאחר מות המצווה ירצו לתקוף את הצוואה שכביכול לא הבין המצווה את השפה על בוריה ומשום כך ינסו לפסול אותה.

    את הבקשה מגישים בדלפק רשם הירושות. הטיפול נעשה על ידי מזכירות הרשם לענייני ירושה , והעתק של הבקשה מובא לבא כוח, היועץ המשפטי לממשלה במשרד האפוטרופוס הכללי לצורך בדיקה משפטית.

    כל בקשה לצו ירושה מתפרסמת בעיתון יומי,כל המעוניין להתנגד לבקשה יעשה תוך 14 יום מתאריך הפרסום.תגובתו של בא כוח היועץ המשפטי הינה חלק הכרחי והיא תינתן מהתאריך שמופיע על מדבקת הבקשה.

     

    שירותי נוטריון מתקדמים, מקצועיים ומהירים בלי לצאת מהבית ​

    שירותי נוטריון מקצועי אירנה פיין.

    לאחר 15 שנות ניסיון ואלפי תרגומים שנשלחו ללקוחות בכל הארץ החלטנו ליצור שירות יחודי המתבצע אונליין לשירותי נוטריון.

    השירות הוא מהיר וניתן לתרגם מסמכים דחופים מכל מקום בארץ בתוך כמה שעות בלבד! משרדנו מתמחה בכל סוגי המסמכים ואנחנו רוצים לעזור לכם לחסוך זמן יקר.  אנחנו לוקחים אחריות מלאה על כל עבודה שאנחנו מבצעים. 

    Scroll to top

    תפריט נגישות

    Call Now Buttonצלצלו עכשיו 0515533400